In deze nieuwsbrief maakt u kennis met een nieuwe webinar en krijgt u zinvolle tips die u niet mag missen. lees online  |  afmelden
Kadaster
Nieuwsbrief voor het notariaat
7 maart 2019
Handige tips bij splitsen percelen

Wat is bij het splitsen van percelen de beste optie voor uw klant?
De keuze blijft lastig: krijgt het perceel voorlopige kadastrale grenzen? Of wordt het perceel vooraf gesplitst? Deze keuze hangt onder andere af van de beschikbare tijd.
Bekijk nog eens onze handige hulp bij Splitsen.

Naar de pagina Hulp bij splitsen
 
Sessies over landmeetkundige vraagstukken
 
Kom naar de kennissessies over landmeetkundige vraagstukken. Het gaat over onderwerpen als:
  • Grenscorrecties
  • Splitsen voorafgaande aan de overdracht, hoe werkt dat? 
  • Voorlopige grenzen of  het opnemen van een deelperceel in uw akte. Wat zijn de verschillen?
  • Aanwijs niet conform de akte of niet eensluidend, hoe gaat u daarmee om?
  • Een juridische grens wijkt af van de feitelijke grens, hoe werkt dat?

Hoe zit het precies in uw praktijk en welke oplossingen zijn mogelijk? Er is ruim gelegenheid voor het bekijken van praktijkvoorbeelden en discussie.
Aan de deelname zijn geen kosten verbonden. Met deze sessie kunt u 2 PE-punten behalen. Per bijeenkomst is plaats voor 30 deelnemers. Dus wees er snel bij.
Direct aanmelden
 
Dient u accurate royementsakten in?
 
Het zou makkelijk zijn om in een royementsakte te vermelden dat alle percelen worden doorgehaald met uitzondering van 1 of meer specifieke percelen. Helaas, zo werkt het niet.

Lees hoe u een verzoek tot verbetering voorkomt.
Lees meer
 
Fusie Rabobank, let op de juiste naam
 
In december zijn de Coöperatieve Rabobank U.A. en de Rabohypotheekbank N.V. gefuseerd. Dat heeft consequenties voor welke tenaamstelling in de in te schrijven stukken gebruikt mag worden.
Lees hoe u een VTV kunt voorkomen
 
Verzoek tot Verbetering voorkomen?
 
U ontvangt een Verzoek tot Verbetering (VTV) als uw aangeboden stuk onjuistheden bevat. Hierdoor kan het zijn dat het stuk niet meteen kan worden verwerkt in de registratie. In een aantal situaties is dat gemakkelijk te voorkomen.
Meer weten over de achtergrond en het voorkomen van een VTV? Meld u dan aan voor ons webinar voor notarissen en medewerkers van notariskantoren op 18 april van 9.30 tot 10.00 uur. De onderwerpen zijn:
  • de betekenis van een VTV
  • wat gebeurt er als u een VTV ontvangt?
  • de meest voorkomende fouten en hoe ze kunt vermijden
Tijdens de webinar kunt u vragen stellen aan onze bewaarders en inhoudelijke experts. Bij uw aanmelding kunt u onderwerpen noemen die u graag besproken wilt hebben.
Ik volg graag dit webinar en meld me aan
 
Bijlagen in depot geven
 
Tekeningen, bijlagen of bewijsstukken kunt u in depot geven. U ontvangt bij acceptatie van het depotstuk een verklaring met daarop een uniek depotnummer. Dit depotnummer vemeldt u bij het elektronisch aanleveren in de equivalentieverklaring. Daarnaast dient u bij het elektronisch aanleveren een digitale koppeling te leggen met het depotstuk.
Weten hoe het in depot geven en koppelen werkt?
 
Product niet leverbaar
In enkele gevallen is een product niet op te vragen in Kadaster-on-line. U krijgt dan een melding dat het product niet leverbaar is, met het verzoek het nog eens te proberen. Als deze melding bij hetzelfde object blijft verschijnen, neem dan contact op met het meldpunt notariaat (088-183 3500). Zij kunnen het product dan alsnog leveren per mail.
 
Vragen over KIK-akten of Splits? Telefoonnummer gewijzigd
 
Per 1 februari is de klantenservice KIK/VKG niet meer bereikbaar via 088 - 183 5500.
Voor vragen over KIK-akten of de applicatie Splits kunt u voortaan contact opnemen met de klantenservice op 088-183 35 00. De medewerkers zijn volledig opgeleid voor het beantwoorden van uw vragen over KIK & Voorlopige kadastrale grenzen.
  U kunt wel blijven mailen op: kik@kadaster.nl en splitsvragen@kadaster.nl.
Naar de klantenservicepagina
 
Agenda
12
mrt
Webinar KIK-mogelijkheden - van 9.30 tot 10.00 uur
Direct aanmelden
14
mrt
Webinar Mijn Kadaster en Kadaster-on-line basis – van 9.30 tot 10.00 uur
Direct aanmelden
18
apr
Webinar Verzoek tot verbetering - van 9.30 tot 10.00 uur.
Direct aanmelden
Alle onze webinars op een rij
Wat vindt u van deze nieuwsbrief?
of
 
Contact
088 - 183 35 00
Twitter @KadasterWebcare
Facebook @HetKadaster
Vragen of opmerkingen?
Het Meldpunt notariaat beantwoordt graag al uw vragen en opmerkingen.
Contactformulier
Afmelden       \       Gegevens wijzigen