Handige tips bij splitsen percelen |
|
|
Wat is bij het splitsen van percelen de beste optie voor uw klant?
De keuze blijft lastig: krijgt het perceel voorlopige kadastrale grenzen? Of wordt het perceel vooraf gesplitst? Deze keuze hangt onder andere af van de beschikbare tijd.
Bekijk nog eens onze handige hulp bij Splitsen.
|
|
|
|
|
Sessies over landmeetkundige vraagstukken |
Kom naar de kennissessies over landmeetkundige vraagstukken. Het gaat over onderwerpen als:
- Grenscorrecties
- Splitsen voorafgaande aan de overdracht, hoe werkt dat?
- Voorlopige grenzen of het opnemen van een deelperceel in uw akte. Wat zijn de verschillen?
- Aanwijs niet conform de akte of niet eensluidend, hoe gaat u daarmee om?
- Een juridische grens wijkt af van de feitelijke grens, hoe werkt dat?
Hoe zit het precies in uw praktijk en welke oplossingen zijn mogelijk? Er is ruim gelegenheid voor het bekijken van praktijkvoorbeelden en discussie.
Aan de deelname zijn geen kosten verbonden. Met deze sessie kunt u 2 PE-punten behalen. Per bijeenkomst is plaats voor 30 deelnemers. Dus wees er snel bij. |
|
|
|
|
|
Dient u accurate royementsakten in? |
Het zou makkelijk zijn om in een royementsakte te vermelden dat alle percelen worden doorgehaald met uitzondering van 1 of meer specifieke percelen. Helaas, zo werkt het niet.
Lees hoe u een verzoek tot verbetering voorkomt. |
|
|
|
|
|
Fusie Rabobank, let op de juiste naam |
In december zijn de Coöperatieve Rabobank U.A. en de Rabohypotheekbank N.V. gefuseerd. Dat heeft consequenties voor welke tenaamstelling in de in te schrijven stukken gebruikt mag worden. |
|
|
|
|
|
Verzoek tot Verbetering voorkomen? |
U ontvangt een Verzoek tot Verbetering (VTV) als uw aangeboden stuk onjuistheden bevat. Hierdoor kan het zijn dat het stuk niet meteen kan worden verwerkt in de registratie. In een aantal situaties is dat gemakkelijk te voorkomen.
Meer weten over de achtergrond en het voorkomen van een VTV? Meld u dan aan voor ons webinar voor notarissen en medewerkers van notariskantoren op 18 april van 9.30 tot 10.00 uur. De onderwerpen zijn:
- de betekenis van een VTV
- wat gebeurt er als u een VTV ontvangt?
- de meest voorkomende fouten en hoe ze kunt vermijden
Tijdens de webinar kunt u vragen stellen aan onze bewaarders en inhoudelijke experts. Bij uw aanmelding kunt u onderwerpen noemen die u graag besproken wilt hebben. |
|
|
|
|
|
Bijlagen in depot geven |
Tekeningen, bijlagen of bewijsstukken kunt u in depot geven. U ontvangt bij acceptatie van het depotstuk een verklaring met daarop een uniek depotnummer. Dit depotnummer vemeldt u bij het elektronisch aanleveren in de equivalentieverklaring. Daarnaast dient u bij het elektronisch aanleveren een digitale koppeling te leggen met het depotstuk. |
|
|
|
|
|
Product niet leverbaar |
In enkele gevallen is een product niet op te vragen in Kadaster-on-line. U krijgt dan een melding dat het product niet leverbaar is, met het verzoek het nog eens te proberen. Als deze melding bij hetzelfde object blijft verschijnen, neem dan contact op met het meldpunt notariaat (088-183 3500). Zij kunnen het product dan alsnog leveren per mail. |
|
|
|
Vragen over KIK-akten of Splits? Telefoonnummer gewijzigd |
Per 1 februari is de klantenservice KIK/VKG niet meer bereikbaar via 088 - 183 5500.
Voor vragen over KIK-akten of de applicatie Splits kunt u voortaan contact opnemen met de klantenservice op 088-183 35 00. De medewerkers zijn volledig opgeleid voor het beantwoorden van uw vragen over KIK & Voorlopige kadastrale grenzen.
U kunt wel blijven mailen op: kik@kadaster.nl en splitsvragen@kadaster.nl. |
|
|
|
|
|
Agenda |
|
|
|
|
Webinar Mijn Kadaster en Kadaster-on-line basis – van 9.30 tot 10.00 uur |
Direct aanmelden |
|
|
|
|
|
Wat vindt u van deze nieuwsbrief? |
|
of |
|
|
|
|
|
|